måndag 26 november 2012

Torskrygg

Torskrygg, syrade tomater, vitvinssås och sallad

Igår åt vi torskrygg med syrade tomater, vitvinssås och sallad till middag. Vanligtvis brukar vi äta den här rätten med sparris men det fick jag inte tag i så det blev sallad till istället den här gången... och det gick alldeles utmärkt. Det är så gott! Såsen är helt underbar, fisken bara faller isär och tomaterna är härligt syrliga.

Jag hoppas att ni har haft en härlig helg. I fredags kväll åkte Magnus med några vänner och lagade god mat på muurikkan och sov i sovsäck ute i friska luften medan jag och Algot hade fredagsmys hemma med hämtmat och dvd-film. På lördagen bakade jag och Algot lussekatter till jul och det blev även ett vörtbröd bakat. Igår var det lite avslagen stämning hemma och vi var alla lite sega, antagligen en förkylning på gång (vill inte!) så vi tog det mest lugnt.

Nu är det snart jul och i veckan kommer de första julrecepten att dyka upp här på bloggen, bland annat något som passar väldigt bra till första advent. Kan ni inte hålla er tills dess så kan ni titta under etiketten Jul i menyn till höger, där får ni lite tips på redan bloggade julrecept.

Torskrygg


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Lena C sa...

Hej, vilken toppensida för en lchf-nybörjare som mig;)
Massa härlig inspiration, det tackar jag för!
Lena C

Lisbet Oloffson sa...

Fantastiska recept. Vad glad jag blir som hittade dig.

Om du vill kan du hoppa in till mig och registrera dig för Hälsoblad i åtta veckor.

Fröken M sa...

Ljuvligt !! torskrygg är så fantastiskt gott :)

Unknown sa...

Dax för mig att lägga en beställning hos "hemfisk" ser jag!!
Saknar att ha fin fisk i frysen!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...