tisdag 20 november 2012

En sallad istället för potatis, ris eller pasta

Sallad med röd mangold, frisée, lolla rosso och gul paprika

Istället för potatis, pasta och ris kan det ibland räcka med en enkelt sallad. Ingredienserna kan variera och det finns massor med goda saker att stoppa i salladen. Nedan finns några förslag på ingredienser som passar i en sallad. Vad blandar ni i er sallad?

Sallad


FÖRSLAG PÅ INGREDIENSER I SALLAD
(alla ingredienser kanske inte passar ihop)

Olika sallader (isbergssallad, ruccola m.m.)
Riven broccolistjälk
Tomat
Gurka
Squash
Paprika
Avokado
Ägg
Frön (ex. solroskärnor, pumpakärnor... )
Hackade nötter/mandlar
Olika ostar (vanlig hårdost, mozzarella, fetaost m.m.)
Oliver
Röd lök


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Kikki Sandström Inspiratör o Coach sa...

Vitkål kan ju varieras i sallader. Godast med färsk vitkål, så det är säsongsbetonat.
Blomkål, gurka, lök, gul paprika, över huvud taget ovanjordsgrönsaker förutom tomater.

monkan sa...

Mina allra vanligaste ingr till sallad är gurka paprika o tomat, men ofta ersätter jag potatisen o dyl med vitkål, broccoli och blomkål.
Men till en god kött eller fiskbit så äter vi gärna en matig sallad med kanske avokado! Jag var jättedålig på sallad förut, äter mkt mer grönt nu!
Grävde fram en lite annorlunda sallads kokbok, bortglömd, häromdagen som jag läst nu när jag är sjuk!
/M

Anna sa...

Jag älskar sallader. Jag har nästan allt du skrivit inlägget i mina sallader, men inte ost. Jag önskar så innerligt att jag gillade de, men de går bara inte ihop med mig :S
Kram

Anonym sa...

Du sκrіvеr otгoligt bra, kommег аbѕolut att hälѕa ρå din blogg åteгigеn!


my blog; http://www.kokosfett.nu/kokosfett-halsa

Unknown sa...

Toppen att jag hittat denna blogg. Maten verkar jättebra ska prova en del på lördag på gäster. Tackar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...