onsdag 21 november 2012

Frosting: Färskostgrädde med vanilj (LCHF)

Frosting

Här är receptet på en frosting som passar väldigt bra att spritsa cupcakes med. Det är svårt att säga hur många cupcakes frostingen räcker till, det beror helt på hur mycket man spritsar/brer ut på varje muffin.

Frostingen passar väldigt bra till bland annat pepparkaksmuffins och squashkaka. Den smakar mycket men är inte söt vilket jag gillar. Jag har inte sötat frostingen alls men vill man göra det kan man ha i knappt 0,5 dl sukrin mellis. En lite knivsudd bakpulver sägs göra så att grädden inte skär sig vilket är bra om man vill spritsa snyggt.


FÄRSKOSTGRÄDDE MED VANILJ (LCHF)

50 g creme cheese
1 krm äkta vaniljpulver
En knivsudd bakpulver
1,5 dl vispgrädde

Gör så här:
Vispa ihop cream cheese, vaniljpulver och bakpulver med elvisp. Tillsätt grädden och vispa tills frostingen är tjock. Spritsa eller bred ut frostingen på en kaka eller muffin.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Säger det en gång till: snyggt!!

Eva S sa...

Snyggt får man prova framåt jul :)
Får man fråga vad bakpulvret gör?

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Eva S: En lite knivsudd bakpulver sägs göra så att grädden inte skär sig när man vispar den, vilket är bra om man vill spritsa snyggt. Vet inte hur mycket sanning det ligger bakom det, men jag testade. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...