tisdag 27 november 2012

Lugn frukoststund och VAB:ande

Mysfrukost

Idag är jag hemma och VAB:ar eftersom Algot är förkyld och har feber. Det blev en rejäl sovmorgon och när jag vaknade kvart i tio så sov Algot fortfarande. Jag behövde verkligen sovmorgonen för det känns att jag också har en förkylning i kroppen. Det blev en lugn frukost med lite julstämning. Algot skulle ha en ljuslykta med sig till skolan men eftersom han är sjuk så tände vi den hemma istället.

Frukosten bestod av en smörgås av mitt mandel- och valnötsbröd och te. Till frukosten läste jag i nya numret av Mat & hälsa som finns ute nu, en hel del härliga julrecept hittade jag i den. Kul med en tidning som fokuserar på lågkolhydratskost.

Numera finns jag även på instagram under namnet @erika_bjorklund (tidigare @eribj), följ mig gärna där. Det blir lite mer uppdateringar där eftersom det är lättare att ha mobilen med sig än stora kameran. För att inte missa något inlägg här på bloggen kan ni följa min blogg med Bloglovin'. LCHF till vardag och fest finns även på Facebook, gilla gärna.


Frukostsmörgås

Te och ljuslykta med julstämning

Tidningen Mat & hälsa


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Tack för att du delar med dig av recept på din blogg.
Jag har nyligen börjat med LCHF, för att jag tror på det och med bla målet att gå ner i vikt. Funderar på din frukost. Klarar du dig till lunch med bara en smörgås som du visar på bloggen idag?
Tycker att luncher och middagar går bra att göra ala LCHF även om man inte har så gott om tid. Frukostarna däremot har jag inte fått rutin på ännu.
Tack igen, krya på er.
Ulrika

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Ulrika: Det senaste året har jag ätit äggfrukost varje dag och varit väldigt mätt och nöjd med det. En dag tog det bara stopp och jag var inte alls sugen på ägg längre. Jag trodde att jag skulle bli hungrig på bara smörgås och te men det har fungerat bra. De senaste veckorna har jag ätit en smörgås och te till frukost (ca kl 6:30 på vardagarna) och klarat mig bra till lunchen (ca 12:30). Hur mycket man äter till frukost är helt individuellt och en del måste ha massor, en del lite mindre och vissa ingen frukost alls. Jag har alltid trott att jag var en "äta massor till frukost"-människa, men de senaste veckorna har jag klarat mig bra på mindre. Prova dig fram!
/Erika

Unknown sa...

Hoppas sonen blir frisk snart och du inte blir sjuk... ibland kan extra sömn hjälpa mycket!
Ha en fin dag!
//Lana

Anna sa...

Usch, vad tråkigt att sonen är sjuk. Hoppas att han krya på sig fort. SOvmorgon är alltid välkommet :P

monkan sa...

Skönt med sovmorgon :) men alltid tråkigt med förkylningar!
/M

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...