onsdag 28 november 2012

Kokosmjölkssmoothie

Smoothie med bär

Jag VAB:ar idag också, Algot har feber och jag är rätt seg jag också. Igår sov Algot större delen av dagen och jag kände mig matt och orkeslös, det var därför väldigt skönt att inte behöva ställa sig och laga lunchmat utan bara kunna mixa ihop en enkel och god smoothie till oss. Resterna hällde jag i en tillbringare och ställde i kylskåpet, perfekt att ta fram om någon blir sugen eller småhungrig.

Jag har länge tänkt testa att göra smoothie med kokosmjölk. Jag blandade i lite frysta bär, vaniljpulver och kolsyrat vatten och det blev jättegott och mättande. Bären jag använde var jordgubbar, hallon och björnbär men självklart väljer man de bär man själv tycker bäst om. Det blev en smoothie som passar perfekt till frukost eller till mellanmål.

Många ute i landet verkar ha fått snö. Här har det snöat på morgonen men det smälter direkt. Några få snöflingor ligger kvar på gräsmattan men det ser ut som om de också är på väg att smälta bort.


Kokosmjölk


KOKOSMJÖLKSSMOOTHIE

6 dl kokosmjölk
4 dl frysta bär
0,5 tsk äkta vaniljpulver
Kolsyrat vatten efter egen smak (jag använde ca 3 dl)

Gör så här:
Mixa alla ingredienser utom vattnet. Rör ner kolsyrat vatten, smaka av hur tjock du vill att din smoothie ska vara.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det är verkligen jättegott, vi gör det ofta nu när det är varmt på den här sidan klotet :)
Jag kör också med bubbelvatten för att tunna ut den. Och massvis med is :)

Malin sa...

Var faktiskt en sån jag gjorde som preeworkout idag men la till linfrö och vaniljproteinpulver också, älskar kokosmjölk!

Anna sa...

Visst är de gott! Tycker nästan de är godare med kokosmjölk än med yoghurt som jag annars gör :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...