fredag 23 november 2012

Fredagsmys

Algot bakar

Idag på eftermiddagen hjälpte Algot mig att baka bröd. Det är roligt när han vill vara med och baka eller laga mat så det gäller att passa på när han har lust. Brödet ska vi skiva upp och rosta till frukost imorgon.

Jag handlade Expressens LCHF-bilaga idag men jag har inte hunnit titta i den ännu. Kanske ska jag sätta mig en stund och bläddra i den nu innan jag går och lägger mig. Det ska vara lite julrecept i den och det ser jag fram emot. Jag håller på att planera julens mat, bakning och godistillverkning och då är det är kul med inspiration från tidningar och andra bloggar.

Just nu är jag jättemätt! Vi har suttit och tittat på film och ätit hämtmat. Jag beställde kebabsallad och den var jättegod... men så stor. Filmen vi tittade på var en barnfilm som heter "Horton" och Algot tyckte den var jättebra. Fredagen har varit väldigt bra och vi har haft en härlig kväll tillsammans.

LCHF-bilaga till Expressen

Filmkväll

Kebabsallad


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

monkan sa...

Mysigt!
Jag o maken har just förlorat " på spåret" mot dotter o svärson på distans - oxå ett sätt att umgås på via sms! Men kul...fast de vann (de var fem, vi var två...)
/M

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...