söndag 18 maj 2014

Bakning, gofika och bärsmoothie


Idag försvann solen så jag passade på att baka lite bröd under dagen. Det blev några hamburgerbröd till kvällens hamburgare, det är ett tag sedan vi åt hamburgare hemma så det ska bli gott. Det blev också en limpa smaksatt med nyponpulver som jag ska skiva upp och frysa in.

Imorse såg jag en bild på en chokladkaka när jag bläddrade i en tidning och jag blev så sugen på choklad. Jag kollade frysen och där låg några banan- och chokladmuffins från i påskas, de blev perfekta till eftermiddagskaffet. Såg att jag inte lagt ut receptet på dessa, ska försöka fixa det under veckan som kommer.

Till lunch fick vi en kall bärsmoothie med smak av jordgubb och blåbär. Mycket gott! Insåg att det var väldigt länge sedan jag gjorde smoothie sist... det ska bli bättring på det!

Banan- och chokladmuffins med vispad grädde

Kaffe toppad med grädde

Nybakade hamburgerbröd

Erikas limpa med fibrex och frön,
den här gången med mixade valnötter
och smaksatt med nyponpulver


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...