onsdag 20 augusti 2014

Squashtzatziki

Squashtzatziki

Jo, men visst kan man göra tzatziki av squash också, det gäller liksom att passa på nu när vi har massor med egenodlad squash i trädgården. Squashtzatzikin blir jättegod och passar perfekt att äta till köttfärsbiffar eller någon god gratäng. Jag använder samma recept som till vanlig tzatziki men byter ut gurkan mot squash.



SQUASHTZATZIKI
4 pers

2 dl turkisk yoghurt
0,5 squash
1 pressad vitlöksklyfta
1 krm vinäger
1 msk olivolja
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Skala squashen om skalet är hårt och ta bort kärndelen om den är lös (ta lite mer squash om du får skära bort mycket). Grovriv squashen och pressa ut vätskan. Blanda ihop alla ingredienser och smaka av med salt och peppar.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...