söndag 1 september 2013

Squash på muurikkan

Redo för muurikkan - stora skivor, ca 15 cm i diamter

Här har vi haft kalas i dagarna tre. Algot har blivit firad av släkten och vi har umgåtts och ätit gott hela helgen. Naturligtvis blev det en och annan maträtt med squash i. Vi bjöd på bröd men squash i, kaka med squash i och squash till maten. Det är tur att det går att variera på alla möjliga sätt annars skulle man lätt kunna tröttna. :)

Igår grillade vi fläskfilé och tog fram muurikkan och smörstekte squashskivor till. Det blir jättegott och squashen smakar nästan friterat. Mycket smör ska det vara samt salt och vitpeppar. Detta åt vi många gånger under sommarsemestern och det är perfekt nu när vi har mycket egenodlad squash.

Steker i smör på muurikkan

Färdiga - nästan som friterade


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, det är tur att man kan variera rätter med denna goda grönsaken! :)
Ha en fin kväll!
Kram kram
//Lana

KikkiSandström sa...

Jag har ingen murrikka, men det kvittar, kan äta squash/zuccini stekt eller rå. Den är verkligen god!!!

cosmoscatten sa...

Såg jättesmarrigt ut och vad kul att ni fortfarande lagar mat utomhus :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...