fredag 27 september 2013

Färskostkräm med grillad paprika

Färskostkräm med grillad paprika

Den här färskostkrämen åt vi till middag igår. Krämen var smaksatt med bland annat grillad paprika och lagrad ost (jag använde Västerbottensost). Väldigt smakrik och god. En perfekt röra till kött eller kyckling.

Vi åt krämen till köttfärsbiffar och blomkålsmos. Jag tycker om fast blomkålsmos och därför vill jag inte ha en för rinnig sås till maten eftersom såsen då gör moset lösare. Den här krämen passade perfekt eftersom den inte rann alls och den var väldigt god ihop med biffarna och moset.



FÄRSKOSTKRÄM MED GRILLAD PAPRIKA

200 g naturell färskost
2 dl creme fraiche
1 dl hackad grillad paprika
1 dl riven lagrad hårdost (jag använde Västerbottensost)
1 vitlöksklyfta
Salt och svartpeppar

Gör så här: Vispa ihop färskost och creme fraiche (jag använde elvisp). Pressa i vitlöksklyftan. Blanda alla ingredienser och smaka av med salt och peppar.


Receptet hämtat från Fru Bogren


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...