torsdag 19 september 2013

Omelettpizza

Omelettpizza

Här har ni en snabblagad och god maträtt som är en blandning av omelett och pizza. Man gör helt enkelt en omelettbotten som man lägger valfri topping på. Snabbt, gott och enkelt... helt i min smak!

Till omelettpizzan gjorde jag cole slaw som jag rörde ner finhackad rödlök i och det blev jättegott, lite extra sting i smaken tack vare löken.

Vad äter ni när vi vill lägga minimalt med tid i köket men ändå äta något gott?


Coleslaw med lite finhackad rödlök i


OMELETTPIZZA
3 pers

Omelettbotten:
5 ägg
1,5 dl vispgrädde
1 msk oregano
Salt och svartpeppar

Valfri topping, jag använde detta:
120 g skinka
8-10 coctailtomater (eller 1 stor tomat)
1,5 dl riven Västerbottensost
Svartpeppar
Oregano

Gör så här:
Omelettbotten: Blanda alla ingredienser och häll i en smord pajform (min form har en diameter på 30 cm). Tillaga i 8-10 minuter i 225 grader tills äggstanningen stannat.

Topping: Fördela valfri fyllning ovanpå omeletten och toppa med riven ost. Gratinera i ca 10 minuter i 225 grader tills osten smält och fått fin färg.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Tyckte först det såg ut som jordgubbar uppepå :-)

monkan sa...

Det tyckte jag med! Jordgubbar och pizza! ;)

Men bra idé! Ja inte jordisarna kanske...

Jag gör omelett om jag har bråttom eller bara är allmänt lat eller oinspirerad. Just nu är jag oinspirerad till max, höstregn är inte min grej. Fast jag har ansträngt mig ändå med maten...

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Angelica & Monkan: Haha... jordgubbar kanske inte hade passat så bra till detta. :)

cosmoscatten sa...

Omelettpizza har jag funderat på att göra, det stod egentligen med som en av veckans rätter (från Åses bok) men sambon ville ha tacos så jag valde bort den, han är inte så förtjust i omelett så... Men en annan gång när jag är själv kanske :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...