torsdag 26 september 2013

Köttfärsbiffar, blomkålsmos och färskostkräm


Idag åt vi en jättegod middag. Det blev köttfärsbiffar med dijonsenap som jag serverade med blomkålsmos smaksatt med pepparrot. Vi åt en färskostkräm med grillad paprika och egenodlade tomater till. Så gott!

Det bästa är att det blev mat över att lägga i matlådan till imorgon. En lunch att längta till.



Färskostkräm med grillad paprika

Egenodlade tomater


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

7 kommentarer:

Cecilia sa...

ÅHHHH, VAD GOTT!!!!

Fröken M sa...

Gott !! Jag måste verkligen få tummen ur och testa blomkålsmos för det låter både spännande och gott !!
Jadu, dom där tomaterna är en gåta ! Vi panterade vad jag trodde var små trädgårdstomater, men dessa är stora som nätmeloner och har en minst sagt udda, lite knölig form !?
Och i mamma och pappas växthus tog en enda av viggos plantor över totalt...

anna sa...

Ser fantastiskt gott ut! Vilka härliga bilder du fått till, ja som vanligt <3
kram kram

monkan sa...

Matlåda dagen efter är ibland ännu godare..! Speciellt om man längtar...
;)

Trevlig helg/M

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Färskostcremen såg väldigt god ut. Vad har du i den?

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Angelica - Vardagsliv med LCHF: Nu har jag lagt ut receptet, du hittar det här (länk).

Anna sa...

Åh, vad gott det ser ut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...