torsdag 1 oktober 2015

Italiensk salamisallad

Italiensk salamisallad

Vi försöker dröja oss kvar i Italien (där vi tillbringade sommarsemestern) och en favorit som följde med oss hem var denna italienska salamisallad. Första gången vi åt salladen satt vi i värmen på campingen i Italien efter att ha handlat råvarorna i den lokala affären. Hur härligt är det inte att gå i mataffärer utomlands och frossa i deras läckerheter.

Sedan vi kom hem har vi ätit denna sallad flera gånger. Den är perfekt till varma sommarkvällar när man mest är sugen på kall och snabbfixad mat men passar även nu på hösten när man vill drömma sig tillbaka till sommaren.




ITALIENSK SALAMISALLAD
(jag har inga exakta mått)

Blandad sallad (jag använde en ruccolimix)
Italiensk salami, mild
Parmesan
Pinjenötter
Gröna oliver
En god italiensk olivolja
Ev svartpeppar

Gör så här:
Lägg blandsalladen på en tallrik. Toppa med salami, grovriven parmesan, pinjenötter och gröna oliver. Ringla en god italiensk olivolja över. Dra eventuellt några drag med svartpepparkvarnen över.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...