lördag 17 oktober 2015

Lyxfrukost tillsammans med sonen

Kaffe, nygräddade scones med päronkompott och blodgrape

Magnus har åkt iväg på aktiviteter med killkompisarna så jag och Algot är ensamma hemma i helgen, men det går ingen nöd på oss. Vi startade lördagen (vid lunchtid) med nygräddade scones med ost och päronkompott samt blodgrape. Jag fick en kopp kaffe till också.

Päronkompotten kokade jag på morgonen och den blev jättegod med smak av ingefära och kanel. Päronen plockade jag i vår egen trädgård... vilken lyx att bara gå ut i trädgården och plocka sitt eget godis. :)

Sconesen åt vi nygräddade och vi åt dem med bregott, ost och päronkompott. En riktigt god kombination tyckte både jag och Algot.

Dagen har fortsatt bra. Lite fix i köket men mycket tid tillsammans... vi har spelat spel, umgåtts och ätit gott. Snart ska vi lyxa med hemkörning av mat och titta på film.

Receptet på sconesen och päronkompotten kommer snart.

Scones med ost och päronkompott

Kaffe

Blodgrape


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...