söndag 25 oktober 2015

Tunnbrödsrullar med skinka och purjolök (LCHF)

Tunnbrödsrullar

Ett matminne som jag har från min barndom är varma tunnbrödsrullar fyllda med skinka och purjolök. Jag tog med mig den maträtten in i mitt eget kök när jag flyttade hemifrån och jag åt det ganska ofta tills jag började äta LCHF-kost. Jag har många gånger tänkt att jag ska försöka göra en LCHF-variant av dessa tunnbrödsrullar och idag blev det av.

Till lunch idag bakade jag eget tunnbröd som jag fyllde, rullade ihop och gratinerade i ugnen. Det blev väldigt gott, precis som jag hade hoppats på. Tunnbrödet går utmärkt att baka i förväg och antingen förvara i kylskåpet någon dag eller frysa in, lägg gärna lite smörpapper mellan bröden så att den inte fastnar ihop.



TUNNBRÖDSRULLAR MED SKINKA OCH PURJOLÖK (LCHF)
4 st

2 satser tunnbröd delat i fyra bröd
Smör eller bregott
Smörgåsskinka
Purjolök
Ost (riven eller i skivor)
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Skär purjolöken. Bred smör eller bregott på varje tunnbröd. Lägg skinka, purjolök och ost på varje tunnbröd. Salta och peppra. Rulla ihop till tunnbrödsrullar och lägg i en ugnsform. Toppa med lite riven ost. Tillaga i ca 10-15 minuter i 225 grader till osten smält.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...