fredag 3 oktober 2014

Grön smoothie med spenat och avokado

Grön smoothie

En smoothie behöver inte vara smaksatt av frukt eller bär, det går utmärkt att göra en dryck av grönsaker också. Till lunch igår gjorde jag en grön smoothie smaksatt med avokado, fryst spenat, ingefära och lime. Den blev väldigt mättande och god, smakade lite som en kall soppa fast jag serverade den i glas med sugrör.

Mängden ingefära och lime kan varieras efter eget tycke och smak och om smoothien blir för tjock är det bara att ha i lite mer vatten. Jag ville ha en liten nypa salt i också men det går självklart att utesluta om man vill.

Jag gjorde min gröna smoothie snabbt och smidigt i min Blend Active från Breville. Blend Active är en ny smoothie-blender som är smidig och lättskött, perfekt för snabba luncher. Håll utkik här på bloggen, snart kommer en tävling där du kan vinna en egen Blend Active.

Blend Active från Breville,
perfekt att göra smoothie i



GRÖN SMOOTHIE MED SPENAT OCH AVOKADO
1 pers

1,5 dl kokosmjölk
1,5 dl vatten
0,5 avokado
50 g fryst spenat (ca 1 dl hackad spenat i kuber)
1 msk finriven ingefära
0,5 pressad lime
En nypa salt

Gör så här:
Lägg alla ingredienser i en blender och mixa till en slät dryck.


Tips: Variera mängden ingefära och lime efter eget tycke och smak. Ha i mer vatten om smoothien blir för tjock.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...