söndag 5 oktober 2014

Bara jag och Algot i helgen

Ost- och skinkomelett

Magnus är bortrest så jag och Algot har den här helgen helt för oss själva. Idag började vi dagen med en ost- och skinkomelett, så gott och enkelt. Ett glas fyllt med morgonkaffe till omeletten är en bra start på dagen.

Igår åkte jag och Algot in till stan och tittade in i några affärer innan vi begav oss till biografen för att titta på "Pojken med guldbyxorna". När jag var liten gick det en serie med det namnet på TV och det var lite nostalgi att se filmen. Jag går sällan på bio nu för tiden och tittar oftast på filmer hemma i TV-soffan istället men det är ändå något speciellt med stämningen i en biosalong.

Efter bion gick vi till Harrys där vi åt varsin Ceasarsallad, tyvärr var den ganska smaklös men vi hade en trevlig stund tillsammans i alla fall. Jag blev sugen på att göra min egen Ceasarsallad här framöver, då vet jag att jag tycker om den.

Idag står lite bakning, matlagning och tvättning på schemat men jag hoppas även hinna läsa lite.

Kaffe

Algot läser Bamse...

... och jag läser om filmer på bio.

Jag har en pojke med guldbyxor här hemma...
vad praktiskt! ;)


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...