torsdag 17 april 2014

Baconlindad sparris

Baconlindad sparris

Igår år vi stekt lax med hollandaisesås och baconlindad sparris. Jag tycker om sparris med jag har aldrig lindad bacon runt tidigare. Jag tillagade den baconlindade sparrisen i ugnen och det blev jättegott. Detta kommer att lagas igen.

Nu har jag påskledigt i några dagar och det ska bli underbart. På lördag blir det påskbuffé, vilken är ganska lik julbordet. Jag kommer att servera vitkålsjansson, ansjovisrulle, köttbullar, prinskorv, rödbetssallad, olika sorters sill, rökt lax, kokt ägg med majonnäs och så till alltsammans så får vi en kall snaps. Något gofika ska jag nog kunna hitta på också.


Baconlindad sparris, stekt lax och hollandaisesås


BACONLINDAD SPARRIS

Sparris
Bacon
Olivolja
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Skölj sparrisen och bryt av den nedre hårda delen på skaftet. Linda 0,5-1 baconskiva runt varje sparris och lägg i en ugnssäker form. Ringla olivolja över och krydda med salt och peppar. Tillaga i 10-15 minuter i 225 grader tills baconet fått färg.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Karin sa...

Jag tror att det smakar bra...Ska prova det...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...