tisdag 3 juli 2012

Pestosås

Pestosås

Jag fortsätter tipsa om goda såser, perfekt nu när det är grillsäsong. Jag gjorde mandelpesto i helgen och det som fanns kvar använde jag till en sås tillsammans med creme fraiche. Det blev väldigt gott och passar mycket bra till både fisk och kött. Vanlig pesto fungerar lika bra om man inte vill använda mandelpesto.



PESTOSÅS

2 dl creme fraiche
2 msk pesto (jag använde mandelpesto)
Salt

Gör så här:
Blanda creme fraiche och pesto. Smaka av med salt.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Maria sa...

Denna såsen gör jag ofta, fast med vanlig pesto. Har inte testat mandelpesto än ..
=)

Unknown sa...

Låter jättegott! Kanske ska prova göra idag då vi ska grilla... har lite kvar av min hemmagjorda pesto på valnötter i kylen... :)
Ha en fin dag! :)
kram kram
//Lana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...