måndag 23 juli 2012

Grillad biff och lata dagar

Grillad biff, sallad och pestosås

Det blev grillning idag också. Jag köpte biff i bit som skars i tjocka skivor och grillades. Jag hade mandelpesto kvar från när jag gjorde gårdagens squashsallad så till biffen gjorde jag pestosås. Grillning är verkligen den perfekta sommarmaten och det lär bli mer av den varan under semestern.

Det är så skönt att inte ha något inplanerat och bara ta dagen som den kommer. Idag var det blåsigt och inte direkt väder att sitta ute så jag grävde fram mina mattidningar och satte mig och klippte ur recept. Nu hoppas jag på lite sol och värme så kanske det blir ett dopp i sjön snart (fast jag är en riktig badkruka... så vi får väl se).

Grillad biff

Sallad



Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Millis - JimpsMillis LCHF sa...

Grillat tröttnar man aldrig på, så gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...