lördag 21 juli 2012

Ägglatte

Ägglatte

Igår till frukost gjorde jag en ägglatte. Fördelen med en ägglatte jämfört med en vanlig kaffe eller latte är att ägglatten är väldigt mättande eftersom den innehåller ägg. Jag tyckte att min ägglatte smakade ganska likt mitt vanliga kaffe och det mättade väldigt bra. Jag drack ägglatten tillsammans med en tekaksruta med ost. En god start på dagen!

Idag skiner solen och det blev frukost med äggröra och bacon utomhus i värmen. Några jordgubbar och vispad grädde fick komplettera frukosten vilket kändes riktigt lyxigt, men det är ju ändå semester! Hoppas att ni har en underbar lördag!

Ägglatte och tekaksruta

Tekaksruta med ost


ÄGGLATTE
1 kopp

1 ägg
0,75 dl kokande vatten
1 msk vispgrädde
1 dl kaffe
1 msk kokosfett

Gör så här:
Mixa ägg, vatten och grädde med en stavmixer. Häll upp i en kopp och lägg ner kokosfettet så att det får smälta. Häll på kaffe. (Ändra proportionerna mellan kaffet och äggmjölken om du vill.)


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ägglatte är en riktig favorit hos mig! Och precis som du säger, det smakar riktiga vanliga latte! :)
Ha en fin lördag!
Kram
//Lana

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Vilken spännande grej! jag har hört talas om äggmjölk iof, men aldrig testat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...