fredag 13 juli 2012

Kyckling med mozzarella, soltorkade tomater, basilika och oliver

Kyckling med mozzarella, soltorkade tomater, basilika och oliver

För några dagar sedan åt vi kyckling tillagad med mozzarella, soltorkade tomater, basilika och svarta oliver, smaker som verkligen passar bra ihop. Till kycklingen serverades en tomat- och basilikasallad och tzatziki. Det blev väldigt gott och det kommer absolut att lagas igen.

Jag hade många planer för den här semesterveckan men jag har inte ens hunnit hälften, tiden har verkligen sprungit iväg. Idag tänker jag vara lat och strunta i alla måsten. Lunch och middag måste jag väl fixa men resten får vänta. Ikväll när mannen kommer hem från jobbet så går han på långsemester medans jag ska ladda för jobb nästa vecka. Men idag har jag semester och jag ska njuta av det!


Kyckling serverad med sallad och tzatziki


KYCKLING MED MOZZARELLA, SOLTORKADE TOMATER, BASILIKA OCH OLIVER
4 pers

4 kycklingfiléer
0,5 dl strimlade soltorkade tomater
200 g svarta oliver
125 g mozzarella
0,5 kruka basilika
Olivolja
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Lägg kycklingfiléerna i en ugnsform och pensla med olivolja. Salta och peppra kycklingen. Skiva mozzarellan och fördela ovanpå kycklingen. Lägg på de soltorkade tomaterna och oliverna. Tillaga i ugnen i 175 grader tills kycklingfiléerna har en innertemperatur på 70 grader (ca 20 minuter).


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

monkan sa...

Såg gott ut, bara goda ingredienser!
Ja, visst går dagarna fort ibland...
/M

Tarina sa...

Jag som köpte mozzarella men inte vetat hur jag skulle göra med den. Dags att använda den nu när jag ser det här goda! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...