onsdag 18 juli 2012

Räksallad

Kycklingfilé, räksallad och sallad

Kvällsmaten idag blev kycklingfilé och räksallad, till det skar jag lite sallad. Räksalladen är väldigt god och krämig och man kan styra styrkan genom att ta mer eller mindre mängd tacosås. Kycklingen åt jag halvljummen och det blev en väldigt god middag, perfekt sommarmat.

Jösses vad trött jag var när väckarklockan ringde imorse. Nu är det i alla fall bara två arbetsdagar kvar sen har jag en lång och härlig semester framför mig, det ska bli jätteskönt! Jag har just stått och gjort rent ugnen efter gårdagens misslyckanden... man kan inte alltid lyckas och nu när jag inte är lika arg längre tror jag att jag kommer att ge pajen ett försök till.


Räksallad


RÄKSALLAD

200 g skalade stora räkor
1 schalottenlök
1,5 dl majonnäs
1,5 dl vispgrädde
1 msk stark osockrad tacosås
Salt och vitpeppar

Gör så här:
Finhacka schalottenlöken och grovhacka hälften av räkorna. Blanda majonnäs och tacosås (jag körde med stavmixer för att få slätt) och rör ner schalottenlöken och alla räkor. Vispa grädden hård och vänd ner i såsen. Smaka av med salt och peppar.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Anna sa...

Mums ser supergott ut!

Unknown sa...

Låter jättegott! :) Kyckling och räksallad är en god kombo!
Ha en fin kväll!
//Lana

Mitt liv som fru L sa...

Vad gott med tacosås i räksalladen! Vad använder/köper du för tacosås?

Kram C

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Mitt liv som fru L: Jag köper Santa Marias osockrade tacosås, styrka hot.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...