tisdag 9 december 2014

Jag bakade en liten sats pepparkaksbiscotti


Ni tror kanske att jag inte gör annat än att fikar hela december. :)

Jag bakar extra mycket till jul och jag passar på eftersom det känns som ett naturligt tillfälle att bulla upp med fikabröd att bjuda på. Egentligen äter vi inte så mycket av kakorna innan jul, det är mest lussekatterna som går åt innan julafton samt en och annan provsmakning... resten försöker jag spara på. Ibland sparar jag lite för mycket, för ofta hittar jag överblivna julbakverk i frysen i november när det är dags att planera nästa års julbak.

Jag blev sugen på pepparkaksbiscotti och bakade därför en tredjedels sats, lagom många när man bara vill ha några stycken. Dessa ska inte sparas till julafton så vi njuter av dem nu, gärna med lite bregott på.





Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Helena sa...

Hej Erika! Igår provade jag att baka saffransbiscotti efter ditt recept, men blev stående med en plåt, visserligen välsmakande men ändå, torra smulor. Förmodligen ligger felet hos mig och inte i ditt recept, men trist var det ändå.

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Helena: Nej, vad tråkigt! Har man förväntat sig skorpor/kakor är det ju inte smulor man vill ha. Jag vet att längderna kan vara ganska svåra att skära utan att det smular. Förstår att du är besviken.
/Erika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...