tisdag 30 december 2014

Hjärtformade cakeballs till nyår

Cakeballs till kaffet

Jag hoppas att ni har haft en fin jul! Min jul har varit jättebra tillsammans med familjen och våra julgäster. Vi har ätit gott, pratat och ätit ännu mer. ;)

Jag har ätit mer kolhydrater än vanligt men har hållit mig ifrån gluten, precis enligt min plan. Jag ångrar inte risgrynsgröten på julafton eller chokladbiten som jag åt från Aladdinasken... men det ska samtidigt bli skönt att återgå till en mer strikt kost. Där jag mår som bäst!

Imorgon är årets sista dag och självklart ska jag även då bjuda på något gott. En goding till kaffet blir dessa cakeballs i hjärtformat, enkla och goda. Den här gången använde jag smul från två microkakor och blandade med mintchokladfluff (smälter ner 50 g mintchoklad och vispar i 1 dl grädde), formade till hjärtan och doppade i choklad. Chokladen som blir över är kul att spritsa över kakan.

Det vore roligt om ni ville berättar hur er jul varit eller vad ni har för planer för nyår. Fick ni några bra julklappar och har ni kanske några nyårslöften att dela med er av?



♥ Hjärta på kaffekoppen ♥


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Mer Fett sa...

Har du något instagramkonto? =)

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Mer Fett: Ja, jag finns på Instagram: erika_bjorklund

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...