lördag 30 november 2013

Nygräddade frallor med fikonmarmelad


Till lunch idag åt vi nygräddade squashfrallor med en god fikonmarmelad. Riktigt gott var det! Det var faktiskt första gången jag köpte squash sedan sommarens squashskörd, vi har haft ett litet uppehåll i squashätandet sedan våra egna tog slut.

Det blev en riktig bakardag här hemma idag. Förutom dessa frallor har jag förberett en mjuk kaka till morgondagens adventsfika. Dessutom har jag bakat några saffransbiscotti (samma recept som till kanel- och kardemummabiscotti men med saffran istället för kanel och kardemumma). En pepparkaksdeg ligger i kylskåpet så imorgon blir det pepparkaksbak.

Igår gjorde jag glögg, både en kryddig vinglögg till oss vuxna och en alkoholfri äppelglögg till Algot. Imorgon blir det ett glas glögg, en pepparkaka och första delen i årets julkalender på TV, det blir en bra start på julmånaden.




Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vd mycket gott du bakat! Jag orkade göra bara pepparkakskex. De blev goda!
Ska absolut prova baka dina zuchinnifrallor nån gång! Och lussekatter! :)
Ha en trevlig 1:a advent!
Gå gärna in sedan till mig, för jag bjuder på julmusik jag spelat in i fredags! :)
Kram kram <3
//Lana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...