onsdag 17 juli 2013

Semesterfika och tidig födelsedagspresent


Vilken härlig sommardag vi har haft idag. Solen har lyst från klarblå himmel från morgonen till kvällen. Frukosten åt vi ute i solen men sedan flyttade jag in i skuggan för att läsa.

I några dagar har jag varit så otroligt sugen på choklad vilket resulterade i att jag ställde mig och bakade. Idag blev det därför fika bestående av chokladkaka med chocolate whipped cream cheese frosting. Jättegott och framför allt stillade det mitt chokladbegär. Det är en riktigt mäktig kaka så det räcker gott och väl med en bit.

Algot fyller år snart och när vi var och handlade önskade han sig en skateboard. Vi bestämde att han skulle få den redan nu som en tidig födelsedagspresent så att han kunde använda sommarlovsdagarna till att öva att åka på den. Idag testade han den för första gången. Det gick jättebra och han tyckte att det var väldigt roligt.

Vi avslutade kvällen med att grilla köttbullespett och korvar som vi serverade ugnsgrönsaker och ruccolapesto till. Grillat är så gott!

Kaka och islatte

Algot provar sin nya skateboard

Grillat köttbullespett och korv med
ugnsgrönsaker och ruccolapesto


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Vilken fin kaka! Lite sugen blev jag allt ;)

Unknown sa...

Mmm...smarrig kaka! Gott!
Grattis till Algot! Kanonbra present för honom!
Ha en toppen dag!
Kramar!<3
//Lana

Mitt liv som fru L sa...

Vilken fin och smarrig kaka! Du är så duktig! Jag måste nog ta och prova den där kakan!

Gott med köttbullespett! Du, jag saknar er goa Algot! Hälsa till honom från mig!

Kram C <3<3<3

Unknown sa...

Vilken ljuvlig chokladkaka!! Mums :p
Kraaam <3<3<3<3

Anonym sa...

Åh, det blir att baka för mig ikväll alltså ;) gud va gott det ser ut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...