torsdag 20 mars 2014

Pepparrotslax

Pepparrotslax

Jag tror inte att jag någonsin kommer kunna tröttna på lax, det är ju fantastiskt gott. Lax ihop med pepparrot är en härlig smakkombination och i förrgår lagade jag dessa laxfiléer som jag toppade med en röra smaksatt med riven pepparrot. Till laxen åt vi en sallad. Snabbfixat och gott!

Serverad med en sallad


PEPPARROTSLAX
4 pers

4 laxfiléer
100 g cream cheese
2 dl creme fraiche
2-3 msk riven pepparrot
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Torka av laxfiléerna och lägg i en ugnsform. Blanda ihop cream cheese, creme fraiche och pepparrot. Smaka av med salt och peppar. Fördela pepparrotskrämen ovanpå laxen och tillaga i ca 25 minuter i 150 grader.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag tröttnar inte heller på lax!!
Har några bitar på upptining till lunchen och varför inte lite pepparrot till?
Ha en fin dag :)
Kraaaam <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...