tisdag 12 februari 2013

Broccoli- och ädelostpaj (LCHF)

Broccoli- och ädelostpaj

Några av er kanske kommer ihåg när jag misslyckades totalt med min broccoli- och ädelostpaj i somras (om inte kan ni läsa om det här). Jag tog revansch på pajen och gjorde om receptet så att det passade mig bättre. Den här gången blev jag nöjd och allt gick bra. Jag valde att inte göra något pajskal men det fungerar jättebra att ha samma fyllning i ett pajskal också. Jag serverade stekt lax till pajen.


Paj och stekt lax


BROCCOLI- OCH ÄDELOSTPAJ (LCHF)

2 broccolistånd
1 gul lök
140 g ädelost
2-3 dl riven ost
4 ägg
2 dl vispgrädde
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Skär broccolin i buketter och koka några minuter i lättsaltat vatten tills broccolin mjuknat men ändå har lite motstånd. Häll av vattnet och låt broccolin ånga av. Finhacka löken och fräs den blank i smör. Lägg broccolin i botten av en pajform och lägg löken över. Smula ädelosten över broccolin och toppa med den rivna osten. Blanda ägg, grädde, salt och peppar och häll i pajformen. Gratinera ca 20 minuter i 225 grader tills osten fått fin färg.


Jag har utgått från ett recept från 56kilo.se


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

10 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Vad skönt att du lyckades denna gång! Det är ju så tråkigt att laga mat och så blir det bara fel!
Ser mumsigt ut!

Kram C

Godis för själen sa...

Många fina och inspirerande recept... ;)

Vit dröm sa...

Så skönt att det gick bättre denna gång :)
Älskar ädelost!! Mums!
Ha en skön kväll!
Kram Anna

Martina sa...

Älskar paj men just med ädelost har jag inte provat än. Måste fixas :)

Kramizar!

Kikki Sandström Inspiratör o Coach sa...

Du gode tid vad det ser gott ut! Mmmm...

Maria sa...

Paj är ju alltid gott!! Gärna med ädelost. :P

Unknown sa...

Gott med paj! :) Prova mitt recept på pajdeg! Du kommer att lyckas! :)
Ha en fin dag!
kram
//Lana

pilla sa...

Gott! Paj är perfekt mat!

Unknown sa...

åh va gott!!
En perfekt kombination

Fit på fett sa...

Skam den som ger sig! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...