fredag 5 september 2014

Studiedag och lunchomelett

Lunchomelett

Här har fredagskänslan infunnit sig och jag njuter av en ledig fredag tillsammans med sonen. Det är studiedag på Algots skola och fritids så vi har en hemmadag ihop. Det är riktigt mysigt!

Tidigare i veckan åt vi kycklinglår och det blev rester kvar som jag använde i dagens lunch. Jag gjorde en omelett (ägg, grädde, salt och vitpeppar) som jag fyllde med creme fraiche och en kycklingsallad (isbergssallad, gurka, kyckling och riven ost). Jag drog ett drag med svartpepparkvarnen över salladen också (efter att jag fotat). Jag och Algot delade på lunchen och den var riktigt mättande.

Ikväll ska vi äta rostat bröd och räkor, det är ju så gott. Perfekt en fredag när jag gärna firar in helgen och det inte behöver bli några matrester över till dagen efter. I helgen hoppas jag på fint vänder så att det går bra att grilla.

Fylld med kycklingsallad


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...