måndag 29 september 2014

Köttbullspytt

Köttbullepytt

Här kommer ett tips på en snabblagad maträtt. Har du färdiga köttbullar så går det riktigt snabbt att steka ihop den här middagen. Vi har fortfarande lite egenodlad squash kvar så den här köttbullspytten äter vi ganska ofta nu de dagar då middagen behöver gå lite fort. Den här maträtten passar mig perfekt... enkel, snabb och god!

Det är gott med färska kryddor i som smaksättning men självklart går det även bra med torkade kryddor. Tomaterna saftar till rätten och ger en god smak tycker jag. Ibland använder jag krossade tomater istället för färska tomater, det fungerar jättebra det också. Vill man variera pytten kan man tillsätta hackad lök och tärnad paprika.

Köttbullar, squash, tomater och kryddor

Gott att servera med en klick creme fraiche


KÖTTBULLSPYTT
4 pers

500 g köttbullar
600 g squash
2-3 tomater
En rejäl knippa färska kryddor (jag använde timjan, oregano och basilika)
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Dela köttbullarna på mitten, tärna squashen och finhacka tomaterna. Stek squashen och köttbullarna tills squashen börjat mjukna något. Tillsätt tomaterna och de färska kryddorna och låt vätskan från tomaterna koka bort. Smaka av med salt och peppar.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...