måndag 7 juli 2014

Kall broccolisallad med fetaost

Kall broccolisallad

Oj, vilken värme vi har haft idag. Riktigt härligt även om det stundvis nästan var lite väl varmt. Ett tag på eftermiddagen visste jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen eftersom jag inte hittade någon skugga i trädgården och inne var det ju lika varmt som utomhus... det slutade i duschen. :)

I helgen var svärföräldrarna här och då bjöd jag på den här kalla broccolisalladen som vi åt till buffékyckling med citronmarinad. Broccolisalladen innehåller förutom broccoli även paprika, cocktailtomater och fetaost. Jag gjorde även en liten marinad som jag hade på salladen. Det blev jättegott och fräscht.

Broccoli, paprika, cocktailtomater och fetaost


KALL BROCCOLISALLAD MED FETAOST
5-6 pers

3 broccolistånd
1 paprika
En liten burk cocktailtomater
150 g fetaost

Marinad:
Olivolja
Vitvinsvinäger
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Skär broccolin i små buketter och koka några minuter. Häll av vattnet och låt dem ånga av och svalna. Blanda marinaden och häll över broccolin och blanda runt. Skär paprikan i mindre bitar, dela cocktailtomaterna på hälften och skär fetaosten i små kuber. Blanda ner paprika, tomater och fetaost i broccolin.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Gjorde något liknande idag o det var ju helt fantastiskt gott. Jag ha de dock inte paprika i o sedan hade jag även lite pressad citron över tillsammans emd olivolja... Mums mums,.. Tror det kommer bli en sommarfavorit!

Sonja Kidron sa...

Mums! Det här låter helt fantastiskt gott! :) <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...