lördag 12 juli 2014

Det hör till att baka på semestern

Zucchinibaugetter

Vilken härlig känsla det är att vakna och ha hela semestern framför sig. Vi tog det lugnt på förmiddagen och sen blev det en sen frukost på uteplatsen.

Jag älskar att baka och jag tycker för det mesta att det är avkopplande och otroligt roligt. Idag bakade jag zucchinibaugetter (återkommer med recept när vi smakat) som jag hoppas ska bli perfekt picknickmat till semesterns utflykter. Jag har också fixat basilikamajonnäs till kvällens grillning.

Igår skrev jag att jag har laddat upp med många semesterböcker och just nu har jag börjat läsa den senaste delen i serien "The mortal instruments", en riktigt tjock bok som jag hoppas kommer hålla mig sällskap ett tag framöver. En islatte med mandelmjölk passar fint att sippa på medans jag läser.

Härligt gullengula

Basilikamajonnäs till kvällens grillning

Sommarläsning

Islatte med mandelmjölk


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åå så spännande med brödet! Jag håller tummarna för att det blev bra och att du skriver ut receptet!
/lchfserro

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...