tisdag 1 januari 2013

Nyårsafton

Gott nytt år kära bloggläsare! Jag hoppas att ni hade en trevlig nyårsafton. Vi firade in det nya året tillsammans med goda vänner och deras barn. Vi träffas varje år vid nyår och lagar mat tillsammans, vilket är en mycket trevlig tradition.

Nyårsmenyn bestod av en god sallad till förrätt, oxfilé med en underbar rödvinssås till varmrätt och en saffranspannacotta med hallonspegel till efterrätt. Väldigt gott alltihop! Lite snacks och gott att dricka fick vi också. Vid tolvslaget skålade vi med champagne. Nedan ser ni lite bilder från min nyårsafton.

Nytt år och nya möjligheter! Jag hoppas att ni alla får ett underbart 2013 och att jag kan få vara med på ett hörn och inspirera till god matlagning.

Förrätt:
Krispig sallad


Varmrött:
Oxfilé med rödvinssås och sallad

Efterrätt:
Saffranspannacotta med hallonspegel

Små aptitretare till barnen

Cashewnötter och salta mandlar


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

9 kommentarer:

Unknown sa...

Oh, så gott och så fräscht!
Vilken trevlig tradition att fira nyårsafton! :)
God fortsättning på det nya året!
Kram
//Lana

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Så gott! Vad snygg pannacottan var med det två färgerna :) Gott nytt!

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Vilka gulliga aptitretare!:-)

Erika Skogly sa...

Så gott! Och gott nytt år på dig! Hoppas du får ett fint 2013.

Anonym sa...

Såg gott ut...var pannacottan LCHF-style?
Gott nytt år och tack för allt gott du delat med dig av under året. Hoppas att du och bloggen får ett gott 2013.
Kram
Stina

monkan sa...

Å vilken trevlig middag! Fina tilltugg till barnen också :)
Gott nytt år!
/M

Mitt liv som fru L sa...

Så mycket gott ni ätit! Gillar oxå tilltuggen till barnen! :)
Låter som er nyårstradition är riktigt mysig :)

Kram C

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Stina: Ja, pannacottan är LCHF-style. :-) Receptet kommer!

Kikki Sandström Inspiratör o Coach sa...

Det hade blivit oxfilé hos oss också om vi inte varit så sent ute att den färska varianten var slut och den frysta för sen att tina upp på nåt vettigt sätt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...