söndag 12 augusti 2012

Släng inte broccolistjälken

Spar broccolistjälken

Om ni använder broccoli i matlagningen så släng inte stjälken när ni tagit av broccolibuketterna. Skala stjälken och grovriv den så har ni ett jättegott tillbehör till en sallad. Stjälken kan också skäras i tunna skivor och tillagas i ugnen tillsammans med andra ugnsgrönsaker.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag brukar alltid använda stjälken från broccoli! Jättegott i alla möjliga maträtter! :)
Ha en fin dag!
//Lana

Unknown sa...

Och glöm inte blomkålsstocken!!

Karolina sa...

Provade igår och det var najs! Tack för tipset :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...