torsdag 2 augusti 2012

Hamburgare på muurikkan

Hamburgurgare och squash stekta på muurikka

Idag har vi firat Algots födelsedag. Det blev ett lugnt firande med bara oss tre i familjen. Det blev paket i sängen på morgonen, lek med födelsedagspresenter och gofika. Vi har haft en härlig dag tillsammans!

Till kvällsmat hade Algot önskat sig hamburgare. Eftersom det var så varmt och skönt ute stekte vi dem på muurikkan. Till hamburgarna hade vi bacon, hamburgerdressing, ost, dijonsenap, tomat, gurka och salladsblad istället för bröd. Dessutom stekte vi egenodlad squash till.

Muurikkan igång


Squash från eget trädgårdsland


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Jag brukar också äta (vego)-burgare utan bröd, men med salladsblad. Riktigt gott!

Maria sa...

Mat tillagad med Muurikka blir så gott. Mysig över öppen eld.
Hamburgare är alltid gott.
=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...