torsdag 30 augusti 2012

Hej tomtegubbar...

Anjovisrulle, köttbullar och rödbetssallad

Nej, jag har inte blivit galen, jag blev bara väldigt sugen på julmat! Dagens mat blev därför anjovisrulle med köttbullar och rödbetssallad. Anjovisrullen tog jag från frysen och köttbullarna blev över från gårdagens middag så det var bara att köpa hem lite rödbetssallad så var middagen komplett.

Någon gång måste jag testa att göra egen rödbetssallad, den man köper innehåller en hel del kolhydrater och en del ingredienser som jag gärna skulle skippa. Någon som sitter på ett bra recept på rödbetssallad?

När jag ändå skriver om julmat så kan jag tipsa om rättikajansson, en perfekt ersättare för janssons frestelse. Nog för att jag kan längta efter julmat ibland men vintern får gärna vänta, jag är inte klar med sommaren än.

Köttbullar


Rödbetssallad


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

7 kommentarer:

Eva sa...

Har oxå funderat på att göra egen för det e ju sååå gott med rödbetssallad. Har kollat på denna men ej provat men hon brukar ju ha bra recept. http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2009/12/23/rodbetssallad-och-hemgjord-majonnas/

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Eva: Tack, Birgittas recept är toppen! Kanske kan man utgå från det receptet, jag skulle nog skippa äpplet och gurkan.

Eva sa...

:) samma här

monkan sa...

Måste prova ansjovisrullen. I höst...
Men ni är galna, julmat!!! :-)
Å andra sidan; midsommar och påsk, nästan samma, så ok då!
/M

Sonja Kidron sa...

Oh, vad gottigt med ansjovisrulle! :)
Och vad mysigt med lite "förjul"!

Anonym sa...

Gud vad mysigt! Jag älskar julen och julmat. Nu blev jag jättesugen på det. Anjovisrullen är jag nyfiken på, den måste jag testa.

Frideborg sa...

Jul, ja jag har gjort om min julfavvokaka och lgt interpret idag. Rättikajansson gjorde jag i påskas men jag gillade inte den. Så till jul blir det vanlig. Jag tar så lite. Julafton är min födelsedag så då får man unna sig lite. Rödbetsallad e gott och det räcker nog med lite rödlök och rödbetor ihop med majonäs. Mums :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...