måndag 26 mars 2012

Omelett (grundrecept)

Omelett är gott och mättande. Passar perfekt till frukost eller som lunch. Smaksätt om du vill eller fyll med valfri fyllning. Vad smaksätter du din omelett med? Har du några favoritfyllningar?


OMELETT (GRUNDRECEPT)
1 pers

2 ägg
2 msk grädde
Salt och vitpeppar
Ev. smaksättning och fyllning

Gör så här:
Blanda alla ingredienser i en skål med en gaffel. Stel på medelvärme tills ovansidan har stelnat. Lägg på eventuell fyllning.

Förslag på smaksättning:
- Kanel
- Saffran

Förslag på fyllning:
- Skinka
- Ost
- Brie
- Färskost
- Tomat


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har alltid gillat omelett! När jag var liten var det bästa frukosten mamma kunde göra åt mig! :)
Ha en fin dag!
//Lana

Unknown sa...

Ost eller kanel är min favorit!!

Ronja sa...

Jag brukar ha soltorkade tomater och broccoli och/eller spenat i min omelett, blir jättegott! Även champingjoner och paprika får vara med ibland. Blir väldigt matigt och passar även bra som ett kvällsmål tycker jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...