måndag 21 november 2011

Zucchinipasta

Zucchinipasta är ett perfekt alternativ istället för pasta. Zucchinipastan ska kokos altente, alltså inte för länge, det är gott med lite tuggmotstånd. Sonen älskar dessa och passar bra till "pasta"såser.


ZUCCHINIPASTA
4 port

2 st zucchini

Gör så här:
Dela zucchinin på mitten på längden och gröp ur kärnorna med en sked. Använd en potatisskalare och gör långa remsor av zucchinin. Koka upp vatten med lite salt och ha i zucchinipastan ca 30 sekunder. Häll av i durkslag.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan faktiskt räcka att lägga zucchiniremsorna i ett durkslag och hälla det kokta vattnet över! Då riskerar man aldrig att de blir kvar lite för länge i kastrullen.
Kruxet är att inte ha för tjock "hög" med remsor, jag har Ikeas härliga avlånga, anpassat till diskhon, durkslag och då kan man ju sprida ut det väldigt bra.

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Anonym: Tack för tipset! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...