torsdag 24 november 2011

Gräddsås

Otroligt god gräddsås som passar utmärkt som tillbehör till bland annat köttbullar och köttfärslimpa. Blir det sås över går den utmärkt att frysa in.


GRÄDDSÅS

3 dl vispgrädde
1,5 dl creme fraiche
1 msk soja
1,5 msk köttfond
1-2 msk lingon
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Koka upp vispgrädde, creme fraiche, soja, köttfond och lingon i en kastrull. Smaksätt med salt och peppar.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

7 kommentarer:

FULLY VEGAN sa...

Oj, vilken sås!

Anonym sa...

Mumma, det blev riktigt god och med så få ingredienser...

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Anonym: Kul att du gillade den. Jag tycker den är supergod. :-)

Xia sa...

Perfekt i hemkunskapen!

Gunilla sa...

Mycket god sås den kommer ja att göra många gånger till. Hade den till hemmagjorda hamburgare idag.

Cornelia sa...

Har i lite paprikapulver, timjan och chilipulver i denna. Blir underbart gott!

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Cornelia: Tack för tipset!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...