måndag 21 november 2011

Blomkålsris (kokt)

Blomkålsris är ett bra alternativ till vanligt ris. Väldigt gott tycker jag. Jag föredrar att äta det till maträtter med mycket sås.


BLOMKÅLSRIS (KOKT)
4 port

1 blomkålshuvud (ca 1 kg)

Gör så här:
Riv blomkålen grovt (jag använder det grövsta rivgärnet i matberedaren). Koka upp lättsaltat vatten. Häll i blomkålen och låt den koka ca 30-60 sekunder. Sila av vattnet.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Vic sa...

Blomkålsris är supergott! Men visst menar du 30-60 sekunder?

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Vic: Ja, det ska vara sekunder. Tack för att du såg felet, nu är det ändrat. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...