onsdag 23 mars 2016

Lax i foliepaket

Fantastiskt god lax med tillbehör

Om ni inte vet vad ni ska äta i påsk så kommer ett recept på lax i foliepaket här. Det är otroligt smidigt att tillaga och blir fantastiskt gott, alla smaker kommer fram när maten tillagas i foliepaketet. Jag har lagat det en gång tidigare och vi har planerat att äta det nu i påsk igen.

Jag hittade det här receptet på min kollega Marias Instagramkonto (@mittbastajag) precis när jag satt och skrev veckans inköpslista. Maträtten åkte direkt upp på matlistan.

Jag serverade kokt broccoli till men det skulle säkert fungera att äta precis som det är. Mina killar här hemma tyckte båda om laxen och sonen sa att han tyckte att det smakade som på restaurang. :)

Fyll paketet med lax och andra godsaker

Stäng igen och tillaga i ugnen

Öppna och känn hur fantastiskt det luktar

Jag serverade med nykokt broccoli


LAX I FOLIEPAKET
5 st

5 laxfiléer
5 msk vispgrädde
5 msk vitt vin
1 knippe salladslök (125 g)
1 liten röd paprika
20 cocktailtomater (ca 200 g)
150 g fetaost
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Forma fem "skålar" av aluminiumfolie och lägg en laxfilé i varje, salta och peppra på laxen. Häll över 1 msk grädde och 1 msk vitt vin på varje laxbit. Skiva salladslöken, skär cocktailtomaterna på mitten och tärna fetaosten och fördela över laxbitarna. Salta och peppra. Förslut laxpaketen och tillaga ca 25 minuter i 200 grader, öppna paketet och kolla att laxen är klar (ca 55 graders innertemperatur).


Receptet är hämtat från @mittbastajag


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...