onsdag 26 augusti 2015

Ostpaj med Boxholms årgångsost (LCHF)

Ostpaj

Här kommer receptet på ostpajen jag gjorde till vår lilla kräftskiva i lördags. Jag använde Boxholms årgångsost i pajen och det blev väldigt gott. Till pajen serverade jag en klick creme fraiche, lite röd stenbitsrom, finhackad rödlök och en sallad.

Min paj har inget pajskal men det går självklart jättebra att fylla ett pajskal med nedanstående fyllning om man vill.

Perfekt på kräftskivan

Ostpaj med tillbehör


OSTPAJ MED BOXHOLMS ÅRGÅNGSOST (LCHF)

300 g Boxholms årgångsost
4 ägg
2 dl vispgrädde
Salt och svartpeppar
Riven muskot

Förslag på tillbehör:
Creme fraiche
Finhackad rödlök
Röd stenbitsrom
Svartpeppar
Sallad

Gör så här:
Smörj en pajform med smör. Grovriv osten och fördela ut i pajformen. Vispa ihop ägg och grädde och smaksätt med salt, svartpeppar och lite muskotnöt. Häll äggblandningen över osten. Gratinera i ugnen 20-25 minuter i 225 grader i mitten av ugnen. Pajen kan med fördel tillagas i förväg och värmas på i ugnen eller snabbt i micron. Äts gärna ljummen.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...