måndag 24 augusti 2015

Kräftskiva

Härligt röda kräftor

I lördags hade vi kräftskiva och åt kräftor med diverse tillbehör. Jag är en ovan kräftätare och kände mig en aning osäker på hur det skulle gå till att skala kräftorna. Dessutom tycker jag att de ser lite otäcka ut med sina utstående ögon och läbbiga ben. Det gick över förväntan och jag fick faktiskt i mig några kräftor. Även sonen var nybörjare på detta och han tyckte att det var både gott och roligt.

Till kräftorna hade jag gjort en ostpaj av Boxholms årgångsost (recept kommer). Till pajen åt vi creme fraiche, röd rom, finhackad rödlök och en sallad. Gott till kräftorna var också mitt knäckebröd med Boxholms kryddost på.

Vad äter ni till kräftorna?

Kräftor med tillbehör

Svenska, färska kräftor från Vättern

Ostpaj gjord av Boxholms årgångsost med tillbehör

Knäckebröd med bregott och Boxholms kryddost


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...