söndag 12 juli 2015

Semesterbakar

Nybakad limpa

De senaste åren har det varit tradition att jag ställt mig och bakat direkt när semestern börjar. Dels så tycker jag att det är roligt att baka men också så är det just under semestern som vi äter mest bröd. En brödskiva eller en fralla är perfekt att ta med sig i matsäcksväskan när man åker på utflykter.

Igår ställde jag mig i köket för att baka bröd redan innan övriga familjen vaknat. Det blev två limpor (en variant av mina frölimpor, jag återkommer med receptet när vi hunnit provsmaka). Dessutom gjorde jag två satser av mitt knäckebröd.

Idag ska jag fortsätta med brödbaket. Jag ska bland annat baka squashbaguetter med frön, focaccia och ostplättar. En lugn stund i soffan med en kaffe och en bra bok ska jag nog hinna med också.

Knäckebröd


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Så mycket härligt bak! Jag älskar också att baka när jag är ledig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...