lördag 18 juli 2015

Broccoliröra med tomat- och chilipesto

Broccoliröra, halloumi och focaccia

Jag gjorde tomat- och chilipesto häromdagen och till middag kokade jag upp broccoli som jag blandade med peston och klyftade körsbärstomater. Det blev en jättegod röra som hela familjen tyckte om. Vi åt röran med stekt halloumi och några bitar focaccia. Jag tror att broccoliröran även skulle passa perfekt till en bit grillat kött eller som bas i en kall sallad.

Broccoliröra med tomat- och chilipesto

Stekt halloumi



BROCCOLIRÖRA MED TOMAT- OCH CHILIPESTO
3-4 pers

2 broccolistånd
Ca 2 dl tomat- och chilipesto
150 g körsbärstomater

Gör så här:
Skär broccolin i små buketter. Skala stjälken och skär även den i små bitar. Koka broccolin i saltat vatten några minuter tills den är mjuk men fortfarande har lite tuggmotstånd. Häll av vattnet. Blanda broccolin med peston. Skär tomaterna i kvartar och blanda i broccolin. Servera varm eller kall.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...