måndag 13 januari 2014

Tunn squashlåda

Squashlådebitar

Här kommer ett gott tillbehör som jag åt till stekt fläsk och löksås. Squashlådan är som en omelett men med lite kokosnötsmjöl och fiberhusk i, dessutom valde jag att göra den ganska tunn (väljer du en mindre form får kanske tiden i ugnen ökas något).

Uteslut kokosnötsmjölet och fiberhusken om du vill, då blir det en squashomelett.



TUNN SQUASHLÅDA
4 pers

1 squash (350-400 g)
4 ägg
1 msk kokosnötsmjöl
1 tsk fiberhusk
Salt och svartpeppar

Görs å här:
Grovriv squashen och krama ur en del av vätskan. Vispa ihop ägg, kokosnötsmjöl, fiberhusk, salt och peppar. Rör ner squashen. Häll smeten i en stor smord ugnsform så att det blir en tunn omelett (min form är 32x25 cm). Låt svälla i ca 5 minuter. Tillaga i 15-20 minuter i 225 grader tills äggsmeten stelnat och lådan fått lite färg.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

monkan sa...

Spännande tillbehör, men framförallt blev jag sugen på fläsk med löksås..! Gu va gott!
:)
Kram/M

Helena.B sa...

Ja det lät som ett väldigt gott tillbehör till fläsk :)

Unknown sa...

Låter jättegott! Måste testas! :)
Ha en fin dag!
Kram kram <3
//Lana

Madelene sa...

Mums det ser gott ut :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...