söndag 13 oktober 2013

Julsmaker i vår stuga...

Anjovisrullen tillagas

Nej, jag vill inte att det ska vara jul riktigt än men jag kan erkänna att jag är sugen på julmat. Idag blir det därför en julinspirerad middag med en variant av Janssons frestelse, anjovisrulle (fast med kokosnötsmjöl istället för mandelmjöl), köttbullar och rödbetssallad. Så gott!

Vintern får gärna vänta ett tag till för jag känner mig inte riktigt klar med hösten ännu. Däremot tycker jag väldigt mycket om julen så när vi kommer in i november kommer jag börja fylla frysen med kakor och julkryddade köttbullar för att förbereda en riktigt smakrik jul.

Vad har ni för favorit på julbordet? Om jag måste välja en favorit så är det anjovisrullen, det blir inte jul utan den!

Anjovis i rullen och i jansson


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Mysigt med lite jul ändå ;)Min favorit är nog lax med västerbottenost på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...