söndag 20 oktober 2013

Frysrensningen gav söndagsfika

Söndagsfika

Det börjar bli dags att planera julens goda mat, härliga kakor och smarriga godisar. Jag är gärna ute i god tid med det som kan förberedas men då behöver det finnas plats i frysen för det som behöver förvaras där. Den kommande veckomenyn blir därför inspirerad av vad som finns i frysen. Jag hittade dessutom några kakor i frysen som det blev ett härligt söndagsfika av nu på eftermiddagen.

Jag hittade några vanliga lussekatter i frysen också som Algot och Magnus ville ha medan jag åt en LCHF-saffransbulle (även om jag gör undantag från LCHF ibland så får jag oftare ont i magen av gluten än av söta saker). Dessutom hittade jag chokladmuffins med hallongömma, chocolate chip cookies och kokosrutor med mörk choklad. Ett riktigt brakfika!






Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Mmmm hade gärna fikat lite hos dej :-P
Frysrensing pågår här oxå men kanske inte pga julmat utan för att det behövs ibland....
Funderar på om här kommer bli så mycket julmat här....jobbar liksom hela julen i år...

Unknown sa...

Jag med! Skulle också vilja fika hos dig! :)
Allt ser så gott ut!
Ha en fin kväll!
kramar! <3
//Lana

monkan sa...

Hehe, vad kakor och bullar! ;)

Jag rensade också frysen i helgen men i min fanns inga bullar... :(

Kram/M

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...