onsdag 21 augusti 2013

Korvpytt med stekt ägg

Korvpytt med stekt ägg

Igår blev det korvpytt här hemma. Snabbt och gott! Korv kan man ju tycka vad man vill om men jag gillar korv och de gånger korv står på menyn här hemma försöker jag hitta korv med hög kötthalt. Till korvpytten stekte jag varsitt ägg. Jättegott!



KORVPYTT MED STEKT ÄGG
4-5 pers

500 g korv (jag använde Wienerkorv med hög kötthalt)
400-500 g squash
1 gul lök
1 paprika
1 förpackning halloumi
Paprikapulver
Ev. lite, lite chipotle
Salt och svartpeppar
Några kvistar färsk timjan (går bra att smaksätta med torkad också)

Tillbehör:
4-5 stekta ägg

Gör så här:

Skiva korven i små bitar. Finhacka löken. Skär paprika, squash och halloumi i mindre bitar. Hacka timjankvistarna. Stek lök, korv och paprika. Tillsätt sedan squashen och stek tills den nästan är klar. Tillsätt halloumi. Pudra över paprikapulver och ha eventuellt på lite chipotle. Ha i nästan all timjan. Smaka av med salt och peppar. Servera med stekt ägg och toppa med ytterligare lite hackad timjan.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

8 kommentarer:

cosmoscatten sa...

Korv är ju jättegott!! Perfekt att göra pytt på :)

Unknown sa...

Mmm...smaskens! :)
Ha en fin kväll!
Kramar!
//Lana

monkan sa...

Korv är gott! Och det kommer bättre och bättre korvar tycker jag!

Kram/M

Unknown sa...

Jag har lärt mig äta korv men då måste det vara en med mycket kött i så detta låter urgott!!
Kraaam <3<3<3<3

Erika Skogly sa...

Det ser mumsigt ut! Ha en fin dag!

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Tänkte fråga dig som gör mycket bröd. Har du tips på bröd som är gott att rosta? Är sugen på rostat bröd, äta som vanligt, eller rostad bröd att t.ex. ha skagenröra på? Du kanske till och med har tips på skagenröra eller liknande? :-)

Anna sa...

Ja testa Lanas kaka, den var sååå god :D
Undra vilket inlägg jag kommentera på egentligen. jag klickade på de med korvpytt, men så kom oxfilen upp :S
Maten ser i vilket fall som helst supergod ut :D kram

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Angelica -Vardagsliv med LCHF: De flesta LCHF-limpor går att rosta. Man får rosta ganska hårt. Det kommer snart ett recept på ett jättegott rostbröd. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...